Smysl projektu Kompetence pro život



Cíle projektu Kompetence pro život


Smyslem projektu Kompetence pro život

bylo vytvoření kvalitní, profesionální a učitelům snadno přístupné metodiky k rozvoji šesti klíčových kompetencí žáků základních
a středních škol, včetně originálních videoprogramů z českého školního prostředí, jejího předání 700 českých pedagogů, kteří ji aplikovali a ověřili s 19.000 žáky středních a základních škol v sedmi pilotních regionech.

Klíčovým cílem projektu Kompetence pro život bylo vytvořit takové materiály, které jsou

system image



  • kompletní,

    aby učitel již nemusel nic dalšího pracně připravovat,
    dohledávat či dotvářet, tedy takové, které učitel jednoduše vezme(vytiskne či okopíruje) a jde s nimi do výuky;


  • kompatibilní, 

    aby učitel neřešil komplikovaně jejich provázání na výuku kompetencí či RVP, tedy takové, které automaticky kombinují rozvíjení kompetencí s výukou učiva, které ve svých předmětech musí učitel s žáky zvládnout;


  • ověřené,

    aby učitel nemusel experimentovat se svými žáky a přicházet tak složitě na to, co již bylo objeveno či vyřešeno, ale takové, které již s žáky odzkoušeli vaši kolegové a nyní vám je nabízejí;

    system image


  • snadno přístupné,

    aby učitel nemusel namáhavě shromažďovat a následně kopírovat z kdovíjakých poznámek, tedy takové, jejichž originál bude mít k dispozici ve své knihovně, ale také v elektronické databázi, jež bude průběžně aktualizována a doplňována.

    Projekt Kompetence pro život představuje řešení pro všechny učitele, kteří chtějí být pro své žáky „in“, kteří se snaží o výuku nejen kvalitní, ale i zábavnou a zajímavou výuku tím, že ji žáci aktivně spoluvytváří, a hlavně, kteří chtějí své žáky podpořit v tom, aby se uměli pružně přizpůsobovat rychle měnícím se podmínkám a stylu života a byli tak úspěšní ve svém budoucím životě.





Jazyk