Ostrava - Nové metodiky pro učitele, které v rámci ojedinělého vzdělávacího projektu nazvaného Kompetence pro život připravili v ostravské společnosti RPIC-ViP, vzbudily koncem března značný zájem na celosvětovém fóru OECD v Berlíně. To se věnovalo problematice zaměstnanosti mladých lidí.
Jak informoval Jan Havlena ze zmíněné společnosti, projekt zaměřený na vzdělávání v oblasti takzvaných klíčových kompetencí je určen učitelům a žákům základních a středních škol v celé České republice. "Projekt nejen vzdělává pedagogy samotné v oblasti takzvaných měkkých dovedností, tedy například v komunikativních dovednostech, ve schopnostech řešit problém či celoživotním vzdělávání, ale především nabízí pedagogům metodiky na rozvoj klíčových dovedností u jejich žáků. Po zhruba roční vývojové fázi, která však navazuje na předcházejících deset let zkušeností v oblasti vývoje a využití programů k rozvoji měkkých kompetencí, nyní probíhají vzdělávací semináře v jednotlivých krajích ČR," upřesnil Jan Havlena.
Podle ředitele RPIC-ViP Zdeňka Karáska je cílem této etapy projektu proškolit sedm stovek pedagogů z celé republiky a těm následně předat kompletní sadu programů k rozvoji klíčových kompetencí, které obsahují spoustu námětů, tipů a hlavně konkrétních aktivit, jak obohacovat výuku žáků a studentů. (lap)